דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב משרד ככלי התומך בעבודה צוות אפקטיבית ושיתוף פעולה. 

מאת    [ 13/02/2017 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1691 פעמים ]

עבודת צוות היא אחד מהשיקולים המרכזיים בתהליך עיצוב משרדים. עלינו להתייחס לנושא, בתכנון המשרד. במטרה לבנות חלל שהוא המעודד פרודוקטיביות ותקשורת בין העובדים, מבנה החלל וצירי התנועה בו, מרכזיים ביותר.

רוח צוות, שיתוף פעולה ותקשורת ארגונית, מהווים גורמי מפתח ליצירת תרבות ארגונית מעודדת ויעילה, כמו גם, תרבות הדואגת לרווחתם של העובדים בארגון. יצירת חלל מפגש מגוונים, מאפשרים לצוות העובדים הזדמנות להיפגש ולדון בנושאים הרוולנטים לעבודה.

 בחברות הייטק עבודת הצוות היא חיונית להצלחת החברה. במחקרים רבים העוסקים בניתוח תהליכי עבודה בחברות, נמצא כי החלפת רעיונות ומחשבות, מעודדות חדשנות, פתרונות יצירתיים, ושיתוף במידע. בשיחות פתוחות ניתן לא רק להחליף רעיונות האחד עם השני, אלא גם לבחון אותם ביחד ולקבל משוב מהעמיתים לעבודה. קבלת משוב, הצגה של נקודות מבט שונות, מאפשרים פיתוח חשיבה ייחודית ומאפשרת פיתוח רעיונות ודרכי פעולה אפקטיביים, התורמים רבות לפיתוח החברה, המוצרים והשירותים שהיא נותנת.

 אלמנטים מרכזיים התורמים לעבודת צוות במשרד:

 חלל עבודה משותף:

שימוש בחלל עבודה משותף עוזר לחברי הצוות לשתף פעולה ולהקשיב האחד לשני. חלל כזה מאפשר לעמיתים בצוות, לדון באתגרים ולשתף ברעיונות בינם לבין עצמם. יחד עם זאת צריך לדאוג לטיפול נכון בחלל, כדי שהעובדים יוכלו גם להתרכז ולהיות פרודוקטיביים. חייבים לטפל באקוסטיקה של החלל הפתוח, ליצור הפרדות בין אזור אחד לשני. בין אם ההפרדות הללו הן באמצעות אלמנטים דקורטיביים, פתרונות באלמנטים אקוסטיים, חדרי ישיבות פתוחים או חדרי ישיבות סגורים. חדרי שקט, לשמירה על הפרטיות, או אזורי התכנסות.

ריבוי חללי מפגש:

חשבו על חללי מפגש עבור העובדים ואיך חללים כאלה תורמים להם. ייעוד חללים מגוונים למפגש מאפשר תקשורת פתוחה ושוטפת בין העובדים.יש לתכנן חדרי מפגש בגדלים ובאופי שונה, חדר ישיבות פורמאליים לפגישות הנהלה וכד' לצד חדרי ישבות א-פורמאליים המעודדים חשיבה יצירתית וסיעור מוחות. כחלק מתהליכי פיתוח במשרדי חברות הייטק, עולה צורך לישיבות צוות בעמידה, ולשם כך צריך לתכנן חללים בהם נמצא דלפק עמידה גבוה עליו מניחים את המחשב, הטלוויזיה או המקרן, ומסביבו עומדים חברי הצוות ומנהלים שיח.

ישיבות בחללים פרטיים וציבוריים:

בשלב התכנון, חשוב ליעד שטחים שישמשו כחדרי ישיבות, אך צריך לזכור ליצר את החללים המתאימים, לסוגי מפגש שונים. בעת תכנון החלל יש לקחת בחשבון את כל סוגי מפגשים שונים, חלקם פרטים וחלקם ציבוריים. לשם כך, בתכנון ועיצוב משרדים יש ליעד חללים גם לחדרי שקט, אותם חדרים שעובד יכול להתרכז וליצור בזמן שהוא זקוק לשקט ואזור שהוא פרטי.  בתהליך עיצוב משרדים, יש להבין את תהליכי העבודה הנדרשים, ולאפשר לעובדים את הזדמנות לשוחח בחלל המתאים לסוג ולאופי השיחה והשימוש.

תרבות ארגונית

צריך לזכור שעל מנת ליצור חלל עבודה המעודד פרודוקטיביות ורווחה לעובדים בו, צריך ליצור חלל המתאים לתקשורת בין העובדים בו. כאשר הצוות מתחיל לעבוד ביחיד הם גם יבנו רעיונות חדשים וגדולים ביחד. במטרה לחזק תרבות ארגונית המעודדת תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, צריך להוסיף את המסרים שחשוב להנהלה להעביר לעובדים וזאת באמצעות המיתוג והתקשרות הפנים ארגונית. שילוב של תכנון המשרד, עיצוב משרדים תוך הלבשת המשרד באופן מידתי, אסתטי ומיתוג משרדים, תאפשר להעצים את חווית העובד וליצר את התרבות הארגונית הנדרשת להצלחת החברה.

 

לסיוע בתכנון חלל המשרד שלכם – T+R Studio

TplusR studio סטודיו לעיצוב משרדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב